fredag 4. mars 2011

Mer fra konsernsjefen

Etter å ha spist litt middag her, så tenkte jeg at jeg kunne skrive en bloggpost, om kveldens avgjørelser.

Jeg fikk først med meg skorpion, på at scriptsjefen tok på seg og også drive botene.

(Pga. dette med at 'dess flere kokker, dess mere søl').

At det er bra, for oversikten, hvis kun en person er inne på shellene.

Og jeg fikk med Tingeling, på å kutte ut Bloggsjef-stillingen, fordi denne er en litt 'kunstig' stilling, og vi ønsker å gi sjefene mer ansvar, og kan dere velge om hvordan de vil kommunisere med 'omverdenen', som sjefer, om det er gjennom blogg eller irc, eller e-post, for å ta noen eksempler på kommunikasjonsmetoder.

Men Tingeling er fortsatt Designsjef og har ansvaret for at quizzen har en uniform design, som sikrer gjennkjennelse, fra brukerne osv.

Jeg fikk med meg Tingeling på å godkjenne det nye organisasjonskartet.

Vi ble også enige om å tolke kartet sånn, (noe jeg mener er selvsagt), at Konsernsjefen er ansvarlig for kommunikasjonen med de andre sjefene, og at #quiz-show-styre derfor er konsernsjefens irc-kanal, (det var også jeg som startet den), og derfor må bestemme topic osv., der, og derfor må være op.

Så får de andre sjefene ha voice, ble det bestemt, etter forslag fra Tingeling, for å markere ovenfor andre folk som dukker opp, (ved siden av at det står i topic), at de er ansvarlige der.

Jeg har også, som konsernsjef, hatt litt problemer med kommunikasjonen, med skorpion, som jeg synes bruker noen ganger stygt språk, og noen ganger har en ufin/krigersk tone.

Så jeg så meg nødt til å sparke skorpion ut av #quiz-show-styre.

Men som jeg bestemte meg for, (etter råd fra Tingeling), så gjelder den bannen av skorpion, bare fram til midnatt, engelsk tid.

skorpion, (og alle de andre sjefene), må nå følge det nye organisasjonskartet, (som ble vedtatt i dag).

Så får jeg håpe at dette går bra, og jeg oppfordrer alle til å ha en tone som er i samsvar med nettikette, når vi diskuterer om quizzen.

Håper dette er i orden!

Mvh.

Erik Ribsskog

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar