onsdag 2. mars 2011

Har gitt en ny advarsel til skorpion

Som privatperson, så syntes jeg at skorpion var litt uhøflig og kom med fornærmelser, på #quiz-show-styre, i går.

Og det ville han ikke slutte med, selv om jeg ba han om det, (på en vanlig/høflig måte).

Som konsernsjef, så mener jeg at det bør være selvsagt, av vi følger nettiketten, også på #quiz-show-styre, (vi sjefene som er der), og ikke kommer med fornærmelser/trakassering.

For det blir trakassering, (mener jeg som konsernsjef, som har en arbeidssak mot Bertelsmann Arvato Ltd's Microsoft Scandinavian Product Activation, hvor jeg lærte om trakassering, og det er også jeg som startet Wikipedia-siden på norsk, om 'trakassering').

Det blir trakassering, hvis noen som en privatperson, ber folk slutte å være for private, og vedkommende ikke slutter å være privat.

(#quiz-show-styre er først og fremst for å styre quizzen, mener jeg.

Det mener jeg burde si seg selv, fra navnet på kanalen).

Enhver har sin grense for hva han vil prate om, av private tema, og det må da andre personer respektere, mener jeg.

(Dette her var om at skorpion mente at jeg måtte finne meg i å diskutere johncons-blogg, på #quiz-show-styre.

Og det mener jeg er to forskjellige ting.

Quizzen er quizzen, og johncons-blogg er johncons-blogg, mener jeg).

Jeg har ingen lyst til å bli fornærmet, så da setter jeg en grense, når folk kommer med personangrep, og liksom skal dømme meg.

(skorpion begynte å si at jeg hadde problemer med å ta til meg kritikk, var det vel.

Men kritikk er en ting.

Men den skal være om quiz-faglige ting, mener jeg.

Og ikke om private ting.

#quiz-shows-styre er jo for quizzen og ikke om private ting.

(Så her var det 'urent trav', fra skorpion, mener jeg).

For skorpion, (eller andre), har ingen rett til å kritisere private ting, på #quiz-show-styre, mener jeg.

Der skal man holde seg til quizzen, mener jeg.

Og hvis man skal være private, så må de det gjelder, være enige om hvor private man ønsker å være.

Vi behøver ikke å være som bestekamerater, vi som jobber med quizzen, på #quiz-show-styre, mener jeg.

Vi behøver ikke å være så nære, om personlige ting, som f.eks. et ektepar, eller to bestekamerater, for å drive quizzen, mener jeg.

Vi burde klare å samarbeide om drive quizzen likevel, mener jeg, selv om vi ikke er som et ektepar, eller to bestekamerater.

Det mener jeg er en egenskap en sjef på quizzen burde ha, at han/hun klarer å samarbeide med andre, uten at denne behøver å være som en bestekamerat/ektefelle, for at den aktuelle sjefen skal kunne klare å fungere/samarbeide, på/om quizzen.

I teorien så skal hvem som helst, i quiz-verdenen, kunne ha en rolle, i quiz-show-konsernet, mener jeg.

(I utganspunktet, var planen min.

At man skal diskriminere på bakgrunn av personlige ting, om hvem som kan være med å styre quizzen.

Er sånn jeg ser det for meg.

Om vedkommende er kvinne eller mann, eller i 20-årene eller i 50-årene.

Sånne ting skal ikke være en grunn for å diskriminere folk fra å være sjef for et ansvarsområde på quizzen, mener jeg).

Vi som styrer quizzen, behøver ikke å være som ektefeller/bestekamerater, for eksempel.

For dette skal først og fremst være at vi ønsker å bidra/gi tilbake til quiz-verdenen, mener jeg, og kanskje lære om organisasjon/ledelse, mener jeg.

Siden vi har en felles interesse for quiz, på irc.

Men dette at vi har en felles interesse, for quiz, på irc, dette behøver ikke å bety, av vi må være så nærme, som ektefeller/bestekamerater, mener jeg.

Så jeg håper jeg har gjort mitt poeng klart her nå.

Dette bestemmer de enkelte, hvor nærme de vil være, mener jeg.

Og det må så andre respektere, hvis en ikke vil være like nærme om private ting, som ektefeller/bestekamerater.

Så sånn er nok det).

Så jeg ga skorpion en advarsel for dette, (at han ikke tok hensyn til det jeg sa, at jeg syntes han fornærmet meg.

Og han fortsatte bare med dette, og ville ikke gi seg, så jeg måtte også til slutt banne han, fra #quiz-show-styre.

Den bannen lar jeg være aktiv ut dagen i dag, (onsdag) og skal stille den tilbake igjen, en gang, (når jeg får tid til å ordne med det her, osv.), i løpet av dagen i morgen, (torsdag).

Sånn at skorpion kan chatte igjen, på #quiz-show-styre, på fredag.

I håp om at skorpion har roet seg ned, innen da, (for jeg syntes han var litt varm i hodet, siden han ikke ville stoppe, og trenger en pause, for å roe seg ned litt).

Og han har en advarsel fra før.

(For dårlig oppførsel/brudd på nettikette vel).

Så hvis jeg må gi han en tredje advarsel, så kommer jeg til å ta det opp med de andre i styret, om vi skal prøve å få oss en ny scriptsjef og quiz-show/temp kanalsjef.

Vi får se hva som skjer.

Vi får se.

Mvh.

Erik Ribsskog aka. john_cons (konsernsjef og også botsjef, websjef og bloggsjef)

PS.

Her er en link til johncons-blogg, (min private blogg), hvor denne diskusjonen er dokumentert:

http://johncons-mirror.blogspot.com/2011/03/mer-fra-quiz-show-styre_02.html

PS 2.

Her kan man se det, at det var jeg som startet Wikipedia-siden, om 'trakassering', i 2007:

startet wiki side om trakassering i 2007

http://no.wikipedia.org/w/index.php?title=Trakassering&action=history

2 kommentarer:

  1. Du er flink til å gjøre en stor sak utav en bagatell, og at du har problemer med å ta til deg kritikk stemmer jo godt. Dette har du vist mange ganger, og det er bare tull å la seg fornærme av det.

    SvarSlett
  2. Du viser at du er en veldig ustabil konsersjef som henger ut dine medarbeidere på denne måten.
    Utrolig dårlige lederevner.

    SvarSlett