fredag 11. februar 2011

Omorganiseringen av quizzen

Som jeg har skrevet om, på quiz-show-bloggen, (http://quiz-show-blogg.blogspot.com/2011/02/mer-om-organiseringen-av-quiz-show.html), og på quiz-show-seriell bloggen, (http://www.quiz-show-seriell.blogspot.com/), tidligere idag, så har vi på #quiz-show-styre, (det vil si meg, johncons, skorpion, OldGnome og Tingeling), blitt enige om å omorganisere quizzen, for å få to unike quiz-kanaler.

Dette er fordi at enkelte folk, (som f.eks. urban, som har vært med på #quiz-show siden midt på 90-tallet), og OldGnome, har ytret ønske om, at vi også burde ha seriell-quiz.

Og dette har jeg også tenkt på, i løpet av de siste årene, når det har vært lite aktivitet på #quiz-show, og folk ikke har villet ha botpara, grunnet at de er fan av 'menneske-quiz'.

At hva om vi hadde hatt botpara i en kanal og menneske-quiz, i en annen kanal.

For botpara kom vel rundt 1997, da slaktern tok med seg boten sin paramann, inn på #quiz-show.

Og etter det, så har ingenting vært det samme, i 'quiz-verdenen', (må man vel si).

paramann-scriptet, ble lagt inn på Quizzie, og etter det, så har det vært tre typer quiz, på #quiz-show.

Nemlig botpara, seriell og para.

Botpara er når en eggdrop-bot, stiller spørsmål, gjennom å ha et quizze-script og en spørsmåldatabase.

Seriell er når en irc-bruker stiller et spørsmål, og da vil den som svarer riktig, bli quiz-leder, og får et poeng da, og må stille et nytt spørsmål.

Para er når en og samme person, stiller alle spørsmålene, helt til noen får f.eks. 10 poeng.

Men, vi ble enige om det, på #quiz-show-styre, at nå er det år 2011 og ikke år 1997, for å si det sånn.

Så for at evnentuel nye quizzere, skal ha sjangs til å forstå så mye av quizzen, siden det er tre forskjellige quiz-typer.

(Og også for å hindre krangler om hvilken quiz-type som er best, osv).

Så forslo jeg dette, (som jeg fikk støtte for, på #quiz-show-styre), at vi laget en egen kanal, for 'menneske-quiz'-typene seriell og para.

Jeg tenkte først på å kalle denne kanalen for #quiz-show-menneske-quiz.

Men det navnet hørtes litt dumt ut.

Så jeg valgte heller navnet #quiz-show-seriell.

Selv om det også vil være mulig å ha (menneske)-para på den kanalen, vil jeg nok tenke meg ihvertfall.

(Men det er eventuelt mulig å forrandre igjen seinere, ved hjelp av avstemninger, på quiz-show-seriell-bloggen, eller lignende).

(Så f.eks. #quiz-show-classic eller #quiz-show-klassisk, vil også kunne være kanskje et bedre navn, på denne nye kanalen, tenker jeg nå).

Den kanalen er fortsatt i en testfase, for vi trenger et nytt script, som virker som et klassisk quiz-show-script, (fra før paramann-tiden).

Så hvis noen har et sånt script liggende, av de som eventuelt leser denne bloggposten, så si gjerne fra om det!

Det hadde vært kjempefint!

Ta da kontakt med OldGnom, som er kanalsjef, for #quiz-show-seriell

Vi har også en blogg som er oppe, for den kanalen.

Og som quiz-bot, må det enten bli quiz-boten på #quiz-show, ellers så har jeg også Einstein2, og har tenkt å bestille et nytt shell, fra USA, eller noe, innen ikke alt for lenge, (hvis budsjettet mitt tillater det. Jeg må regne litt mer her).

Vi får se.

skorpion er ny kanalsjef på #quiz-show(/temp).

Og Tingeling, er ny designsjef, for konsernet.

(Jeg kommer tilbake med organisasjonskart, (med ansvarsområder), i løpet av en av de nærmeste dagene, tenkte jeg meg).

For jeg tenkte at det hadde vært bra, hvis alle bloggene og scriptene hadde de samme fargene.

Og da tenkte jeg at hun kunne se på det.

Hun har allerede satt opp en blogg, (quiz-show-seriell), i går, og vi skal prate nærmere om fler arbeidsoppgaver seinere.

Så jeg ser for meg at det blir sånn, ihvertfall.

Selv om jeg må avklare det helt sikkert, med Tingeling først.

Vi får se.

Så hvis det er noe som har et gammelt, klassisk quiz-script, fra #quiz-show, fra tiden før paramann dukket opp, så bare 'skrik ut'.

På forhånd takk for eventuell hjelp.

Mvh. Erik Ribsskog aka. john_cons

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar